top of page

News

First cinematic collaboration between Israel and the United Arab Emirates - Online screening took place in January

שיתוף פעולה קולנועי ראשון בין ישראל לאיחוד האמירויות הקרנת סרטים קצרים מאיחוד האמירויות וסרטים ישראלים של בוגרי סם שפיגל האירוע יתקיים ב-28 בינואר 2021 בשעה 18:00 בערוץ התרבות הרשמי של אבו דאבי ביוטיוב.

 לצפייה באירוע ההקרנה לחצו על הלינק תכנית הסרטים כוללת ז'אנרים שונים: עלילתיים, תיעודיים ואנימציה. 

הסרטים מאיחוד האמירויות הם: "אוסטרה" Ostora, של פייסל אל שיראני והאני קישי Faisal Al Shiryani and Hani Kich, "להאכיל חמש מאות" Feeding Five Hundred, של רפאד אל חארטי וריי חדאד Rafed Al Harethi and Ray Haddad, "ג'ומאה וחכים" Jumaa & Haki של אלאווי שריף Alawi Shareef ו"אומניה" Omnia, של אמנה אל נווואיס (mna Al Nowais. 

הסרטים הישראלים הם: "מבורכת" של פראג בנבניסטי, "תמונת משפחתי בשנתי הי"ג " של אמרי דקל קדוש, "לו רק היית יודעת" של עינת גולן ו"נדנדה" של שאדי חביב אללה. 

אגף התרבות והתיירות של אבו דאבי (Abu Dhabi DCT), בשיתוף חברת ההפקות הבינלאומית אימג'ן ניישן (Image Nation Abu Dhabi), נציבות הקולנוע באבו דאבי (ADFC) ובית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים, יציינו את תחילת שיתוף הפעולה ההיסטורי בין המדינות, באירוע הקולנוע השנתי של אבו דאבי "קולנוע אל קטארה", שיציג לראשונה, תכנית סרטים קצרים של יוצרי קולנוע משתי המדינות. 

זהו שיתוף הפעולה הקולנועי הראשון שיוצא לדרך בין המדינות, בעקבות ההכרזה ההיסטורית על הסכם הבנות ליצירת שיתופי פעולה בתחום הקולנוע והטלוויזיה, של נציבות הקולנוע אבו דאבי, קרן הקולנוע הישראלי (IFF) וסם שפיגל - בית הספר ליצירה קולנועית, ירושלים (JSFS).

bottom of page