top of page

News

Sophia Loren received the title of Honorary Fellow of the School on the eve of the finals, which was broadcast online from the Nation Buildings in Jerusalem

סופיה לורן קיבלה תואר עמיתת כבוד של בית הספר סם שפיגל ליצירה קולנועית בערב הגמר של בוגריו ששודר און ליין מבנייני האומה בירושלים. 

צפו בנאום המרגש ומעורר ההשראה של סופיה לורן לבוגרי ביה"ס פה.

 את הערב המרגש לציון סיום הלימודים של סטודנטים במסלולי בימוי, תסריטאות והפקה, הנחתה עלמה זק והוא נפתח בברכות משר התרבות והספורט חילי טרופר, ויו"ר הועד המנהל של ביה"ס סם שפיגל אסף ויטמן. 

במהלך הערב, הוענקו פרסים שונים לבוגרי סם שפיגל בהיקף של כ-100 אלף ₪,  ביניהם פרס ראש העיר ירושלים שהעניק רה"ע משה ליאון לבוגרת בהצטיינות יתרה, פרס הקרן לירושלים ע"ש מאגדה מאייר לסרט המצטיין שהעניק נשיא הקרן לירושלים שי דורון, פרסים ליוצרים מבטיחים, תרומת מפעל הפיס, שהעניק יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, פרס לסרט במקום השני שהוענק ע"י הבמאית דורית חכים-קרמר, פרס תרומה לרוח הכיתה ע"ש ליאון אדרי ז"ל שהוענק ע"י אחיו משה אדרי, פרס ע"ש יוהנה פרנר שהעניקה דפנה פרנר, הבעלים של "ארצה" הפקות, פרס לפיצ'ר מצטיין שהעניקה הבמאית רותי פריבר, בוגרת סם שפיגל, פרס לסדרה טלוויזיונית תרומת yes, שהעניקה מנהלת הפקות המקור דגנית אטיאס גיגי, פרס ע"ש דב מעוז ז"ל שהעניק בת זוגו רות מעוז, פרס לסדרת ילדים ונוער שהעניקה אסנת סרגה, מנהלת פיתוח והפקות "ענני סטודיו מבית ויאקום סי.בי. אס ישראל". את הטקס אירחה רקפת אליעז אילוז, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי בבנייני האומה ירושלים. 


באירוע העניק ביה"ס סם שפיגל ליצירה קולנועית את תואר עמיתת כבוד לשנת 2021 לשחקנית האגדית סופיה לורן. 

מנהלת סם שפיגל דנה בלנקשטיין כהן, סיפרה שכשהיא חשבה למי להעניק התואר השנה, עלו ברוחה תכונות של מצוינות ותעוזה ומתוך געגועים לקולנוע, מיד חשבה על מישהי כמו סופיה לורן .ואז היא שאלה את עצמה "למה לתת את התואר למישהו או מישהי כמו סופיה לורן? למה לא לתת את זה לסופיה לורן עצמה?! ". לורן התרגשה מהפנייה והסכימה מייד וגם שלחה סרטון מצולם שלה עם מילים מעוררות השראה במיוחד לסטודנטים הצעירים: 

"לא סיימתי לימודים בתיכון, לא למדתי באוניברסיטה. אף פעם לא למדתי משחק. לחיים היו תוכניות אחרות עבורי, אבל הלוואי שהייתי עושה את כל השלושה. חינוך הוא חשוב, לא רק כי הוא מלמד אתכם לחשוב וללמוד, לשאול את השאלות הנכונות, אלא אולי חשוב מכך, הוא מעמיד אתכם בסביבה בטוחה ונטולת שיפוטיות, שבה אפשר לעשות טעויות יחד וללמוד מההצלחות והכישלונות של האחר. לחיות בשלום עם כישלון עד שמצליחים. וללמוד לקום בכל פעם שנופלים, אלה הדברים שיסללו את הדרך למימוש הפוטנציאל שלכם בחיים. אז בכל פעם שאתם נופלים היו אסירי תודה, מכיוון שזה יעניק לכם את ההזדמנות לקום ולהיות קצת יותר חזקים. אם החיים לימדו אותי משהו, זה לא לצפות לדבר, אך לקוות לכול. ציפיות תמיד יובילו לאכזבות, תקוות יובילו להגדלת החלומות וכשתעשו את זה הכול יהיה אפשרי. אני מציעה לכם ליהנות מכל שלב של תהליך היצירה, בייחוד מהחלקים שמהם אתם מפחדים, החלקים שנוגעים בחוסר הביטחון הכי עמוק שלכם. ואולי באמת הכי עמוק והדבר הכי חשוב, למדו להקשיב לקול הפנימי שלכם, קולו של האינסטינקט שלכם. האינסטינקט שלכם הוא כוח-העל שלכם, האינסטינקט שלכם הוא מה שמבדיל אתכם מכל השאר. למדו לסמוך על הקול הזה. במשך תקופה ארוכה מאוד סמכתי על קולותיהם של אנשים סביבי יותר מעל זה שלי, אבל זו הייתה טעות. אם אוכל לעזור לכם היום איכשהו, זה בכך שאבקש מכם לסמוך על הקול הפנימי שלכם, אפילו אם תטילו בו ספק בהתחלה. ספק אין משמעו שאתם לא בכיוון הנכון. לפעמים המשמעות של ספק היא שאתם מפחדים ללכת בכיוון שעלול לשקף את זהותכם העמוקה ביותר. אמצו את הספק, אמצו את הקול הפנימי הזה. סמכו על עצמכם ולעולם אל תוותרו."

bottom of page